Je moet je zaak sluiten door de maatregelen van de overheid? Wat nu? Hier zijn enkele belangrijke communicatietips voor bedrijven in tijden van een lockdown.
Blijf communiceren
Zorg ervoor dat het niet lijkt alsof je van deze aardbol verdwijnt. Je klanten vinden het nog altijd heel belangrijk om geïnformeerd te worden. Geef hen updates over waar je mee bezig bent tijdens deze Corona lockdown. Ben je aan het werken aan een nieuw productgamma? Ben je de winkel aan het herinrichten? Geef hen een ‘behind the scenes‘. van wat je bezig houdt.

Evalueer je kanalen
Gebruik de vrijgekomen tijd om al je communicatiekanalen in kaart te brengen en evalueer ze. Welke kanalen scoren goed, welke scoren minder goed en welke zijn belangrijk voor groei in de toekomst? Maak een communicatieplan op voor het komende half jaar en stel je doelen vast.

Tijd voor een nieuwe branding
Take a step back en kom dubbel zo hard terug. Deze lockdown is het ideale moment voor een nieuwe branding. Past je huidige huisstijl wel nog bij je bedrijf, je waarden en je cliënteel? Is ze nog hedendaags en trekt het het juiste doelpubliek aan? Een goede huisstijl toont wie je bent en wat je doet en is uitermate belangrijk om je te onderscheiden van de concurrent en herkenbaarheid op te bouwen.

Zet jouw ‘probleem’ om in een opportuniteit
Heb je hulp nodig bij het opstellen van je communicatieplan of het uitwerken van je branding. Contacteer mij gerust. Het is mijn doel om de lokale bedrijven te steunen en jouw ‘probleem’ om te zetten in een opportuniteit.